Coomber, R. (2010) Reconceptualising drug markets and drug dealers — the need for change. Drugs and Alcohol Today 10(1): 10-13.
(2) A drogpiac és a terjesztői kép rekonceptualizálására van szükség, mert nem felel meg a valóságnak.
(3) Akadémiai és policy szempontból is újragondolni a kábítószer helyzetet, és a piac résztvevőit, leszámolni a média és politika által gerjesztett hamis/csalóka/partikuláris képekkel, a törvények igazodjanak a valódi világhoz.
(4) Hasonló elképzelés mint nekem, a valódi és a vízionált kép közti különbségek.
(5) A drogpiac homogenizációjának és démonizálásának veszélyei.
Fő praktikák és felhasznált okok, hogy miért gonosz a díler (konstruált legendák):
- ragadozó jelleg (nem használók tudatos bevonása, gyerekek)
- ez túl rizikós, gyerekeknek nincs is pénzük, függőség lassú fellépése miatt sem éri meg a beetetés
- drog felütése veszélyes szerekkel
- nem éri meg, nem vesznek tőle, vásárlók bosszúja
- erőszak gyakori alkalmazása
- inkább kultúra és nem a drogpiac függő, és jóval alacsonyabb szintű
Az iskolában lévő dílerek ismerik a többi gyereket, maguk is azok(?). Rengeteg eltérő terjesztői típus van, nem is keresnek vele olyan jól.[Freakonomics] De a kép fokozatosan megdőlhet, ahogy egyre több embernek lesz kapcsolata a drogokkal (normalizáció). A nagy méretű iskolai felvelő piac nem is kerül kapcsolatba a valódi drogpiaccal.
(6) De mi a helyzet a dizájner drogokkal? Leginkább csak magára hivatkozott, és nem adott empirikus adatokat.
(7) Sztereotípia, gondolatháló felmérés?